Το Αριστοτέλειο Εκπαιδευτήριο Σερρών είναι ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό ίδρυμα που ιδρύθηκε το 2004 και έχουμε τη χαρά να μετρά ήδη 2 δεκαετίες, κατά τις οποίες προάγει τη νέα αντίληψη για την παιδεία του μέλλοντος.
Όραμά μας, η εκπαίδευση ως απελευθερωτική διαδικασία που αναπτύσσει ολόπλευρα και ολοκληρώνει την προσωπικότητα του παιδιού προκειμένου να αναδειχθεί σε ενήλικα με αξίες και ιδανικά, που νοιάζεται για τον συνάνθρωπό του, το περιβάλλον και το κοινωνικό σύνολο.
Στόχος μας, οι μαθητές του σήμερα, να έχουν όλα τα εφόδια που θα τους είναι απαραίτητα ως πολίτες του κόσμου αύριο.
Συγκριτικό μας πλεονέκτημα, η ευελιξία στον καθορισμό του προγράμματος σπουδών και η καινοτομία στην διδακτική προσέγγιση.
Σταθερή επιλογή μας, η δια βίου εκπαίδευση των εκπαιδευτικών μας, ώστε να αναδεικνύονται σε συνοδοιπόρους των μαθητών στο ταξίδι για την κατάκτηση δεξιοτήτων που θα τους συντροφεύουν πολύ μετά το πέρας της σχολικής τους ζωής.
Διδάσκουμε με το παράδειγμά μας. Είμαστε ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, με ενεργή παρουσία στα κοινά, ένα σχολείο που με όλες του τις δυνάμεις στηρίζει την πρόοδο και την προσπάθεια για έναν καλύτερο κόσμο. Τον κόσμο που θα ζήσουν τα παιδιά μας!
Το παρόν ψηφιακό έντυπο αποτελεί τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του σχολείου μας. Με τον όρο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας» εννοούμε το σύνολο των κανόνων που η τήρησή τους αποτελεί μια από τις αναγκαίες προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται απρόσκοπτα, αποδοτικά και ευχάριστα για όλους το πολύπλευρο έργο του σχολείου. Με άλλα λόγια, η εφαρμογή αυτού του κανονισμού αποβλέπει στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος, το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αλληλοκατανόηση. Με αυτόν τον τρόπο, οι παιδαγωγικοί στόχοι που θα τίθενται θα μπορούν και να πραγματοποιούνται.
Το σχολείο, εξάλλου, προετοιμάζει τους μαθητές του να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Σύμφωνα με την εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής εκπαιδεύεται και διαπαιδαγωγείται ο μαθητής, ώστε να αποδεχθεί στο μέλλον τους όρους κοινωνικής συμβίωσης και τις δεσμεύσεις ένταξης σε μια δημοκρατική κοινωνία.
Έτσι, εξασφαλίζουμε αρμονική συμβίωση για το σήμερα και το αύριο. Ας μην ξεχνάμε ότι όλα τα ατομικά δικαιώματα συνοδεύονται από υποχρεώσεις. Επομένως, και το ύψιστο ατομικό δικαίωμα στη μόρφωση συνοδεύεται από υποχρεώσεις που διασφαλίζουν το δικαίωμα όλων στο ίδιο μορφωτικό αγαθό.
Γι’ αυτό, επιθυμούμε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, γονείς/κηδεμόνες, μαθητές και καθηγητές, να γνωρίζουν, να συμφωνούν και να τηρούν τους κανόνες που ισχύουν στο σχολείο μας, στοιχείο που συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του.
Η εγγραφή ενός μαθητή στο σχολείο μας συνεπάγεται από την πλευρά σας αποδοχή και εφαρμογή των κανόνων που ακολουθούν.
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
Α. Εισαγωγή
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020 – Αρ. Πρωτ. 109697/ΓΔ4/24-09-2024 Απόφαση Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.
Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή του Αριστοτελείου Εκπαιδευτηρίου Σερρών σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.
Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού.
Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο συμβάλλοντας στην απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, στη διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών καλλιεργώντας δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η περιβαλλοντική συνείδηση, και στην εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας
Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας.
Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και αφετέρου διαμορφώνουν ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.
Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται:
- Η εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
- Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
- Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/ριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
- Η δημιουργία εύρυθμων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.
Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και έχει εγκριθεί από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου.
Προϋπόθεση για την εγγραφή ενός μαθητή στο Λυκείου του Αριστοτελείου Εκπαιδευτηρίου Σερρών είναι η ανεπιφύλακτη αποδοχή του παρόντος Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας από τους γονείς ή τους κηδεμόνες του. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/ κηδεμόνων.
Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
Β. Λειτουργία του Σχολείου
Ι. Διδακτικό ωράριο
Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας είναι:
ΈΝΑΡΞΗ | ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ | ΔΙΑΡΚΕΙΑ | |
1η ώρα | 8:20 | 9:05 | 0:45 |
Διάλειμμα | 9:05 | 9:15 | 0:10 |
2η ώρα | 9:15 | 10:00 | 0:45 |
Διάλειμμα | 10:00 | 10:10 | 0:10 |
3η ώρα | 10:10 | 10:55 | 0:45 |
Διάλειμμα | 10:55 | 11:05 | 0:10 |
4η ώρα | 11:05 | 11:50 | 0:45 |
Διάλειμμα | 11:50 | 12:00 | 0:10 |
5η ώρα | 12:00 | 12:45 | 0:45 |
Διάλειμμα | 12:45 | 13:00 | 0:15 |
6η ώρα | 13:00 | 13:45 | 0:45 |
Διάλειμμα | 13:45 | 13:50 | 0:05 |
7η ώρα | 13:50 | 14:35 | 0:45 |
Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.
II. Προσέλευση στο σχολείο
Η καθημερινή προσέλευση των μαθητών στο σχολείο γίνεται πριν χτυπήσει το κουδούνι (8:20 π.μ).
Η πρωινή συγκέντρωση, με την προσευχή και τις ανακοινώσεις, είναι σημαντικό κομμάτι της σχολικής ζωής, στην οποία οφείλουν όλοι να συμμετέχουν.
Οι μαθητές, μόλις χτυπήσει το κουδούνι, έχουν υποχρέωση να παρατάσσονται για την καθημερινή συγκέντρωση στην ορισμένη για το τμήμα τους θέση, χωρίς καθυστέρηση.
Εάν κατά την πρώτη διδακτική ώρα κάποιος μαθητής αργοπορήσει περισσότερο από 10 λεπτά και προσέλθει στον χώρο του σχολείου από τις 8.30 π.μ. και μετά, θα πρέπει να περάσει από το γραφείο του Γενικού Διευθυντή, θα εξηγήσει τους λόγους καθυστέρησης και εφόσον παραλάβει υπογεγραμμένο υπηρεσιακό σημείωμα θα μεταβεί στην αίθουσα διδασκαλίας του. Εφόσον είναι αδικαιολόγητη η καθυστέρηση λαμβάνουν απουσία.
Οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν άμεσα το σχολείο για τυχόν απουσία του παιδιού τους, όπως επίσης και για τον λόγο της απουσίας του.
Απαγορεύεται η είσοδος γονέων σε σχολική αίθουσα.
Σε περίπτωση μεταφοράς του μαθητή από και προς το σχολείο με ίδιο μέσο (ποδήλατο, μοτοποδήλατο, μοτοσυκλέτα ή αυτοκίνητο), ζητείται εγγραφή συγκατάθεση με υπεύθυνη δήλωση και των δύο γονέων ή του έχοντα την κηδεμονία μέσω gov.gr ή με το γνήσιο της υπογραφής μέσω ΚΕΠ.
Δεν επιτρέπεται η μεταφορά άλλων μαθητών με το Ι.Χ. αυτοκίνητο. Επιτρέπεται μόνο και εφόσον και οι δύο γονείς (ή ο έχων την κηδεμονία) εγγράφως (μέσω gov.gr ή μέσω ΚΕΠ) δηλώσουν υπεύθυνα την μεταφορά του παιδιού τους με Ι.Χ. αυτοκίνητο συγκεκριμένου συμμαθητή τους.
Επίσης, σε περίπτωση μετακίνησης μαθητών με δικά σας/τους μέσα (αυτοκίνητο/ποδήλατο) πρέπει να ενημερώνεται η Δ/νση του σχολείου.
ΙΙΙ. Παραμονή στο σχολείο
Οι αίθουσες διδασκαλίας πριν την έναρξη των μαθημάτων και κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων παραμένουν κλειστές.
Ο καθηγητής της πρώτης ώρας στις 8:45 κάνει μια μικρή παύση και καταγράφει στο Teams όλους τους μαθητές που απουσιάζουν, με σκοπό την ενημέρωση της γραμματείας και στη συνέχεια των γονέων από αυτήν.
Ο καθηγητής της κάθε ώρας διδασκαλίας προσέρχεται πρώτος στην αίθουσα διδασκαλίας και την ξεκλειδώνει για την άμεση τακτοποίηση των μαθητών στις προκαθορισμένες θέσεις τους.
Όσο οι μαθητές τακτοποιούνται στις θέσεις τους και ανοίγουν τα τετράδια του μαθήματος, ο καθηγητής ελέγχει για τυχόν απουσίες και εφόσον υπάρχουν (ακόμη και αν γράφουν ολιγόλεπτη γραπτή δοκιμασία) ανοίγει το πρόγραμμα Teams και κατόπιν την αντίστοιχη ομάδα του τμήματος και δημιουργεί Άμεση σύσκεψη. Σβήνει την καταχώρηση «Σύσκεψη στο κανάλι “General”» και καταχωρεί το μάθημα που διδάσκει π.χ. Αρχαία.
Η καθυστερημένη προσέλευση μαθητή στην αίθουσα διδασκαλίας αποτελεί παράβαση. Στην αρχή γίνεται σύσταση και την επόμενη φορά χαρακτηρίζεται απών/-ούσα στο απουσιολόγιο. Εφόσον γίνεται κατ’ επανάληψη ενημερώνεται ο διευθυντής και οι γονείς του.
Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται να κάνει επίσης, για την ώρα του, ο διδάσκων καθηγητής.
Κατά την ώρα διδασκαλίας μόνο για σοβαρούς λόγους (το κρίνει ο διδάσκων καθηγητής) επιτρέπεται η αποχώρηση από την αίθουσα.
Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας. Επιτρέπεται μόνο η πόση νερού.
Με το τέλος της ώρας διδασκαλίας
- ο κάθε μαθητής φροντίζει ότι έχει πέσει (χαρτιά, άδεια μπουκαλάκια και λοιπές ακαθαρσίες) γύρω από την θέση του να τα περισυλλέξει και να τα τοποθετήσει στο καλάθι των απορριμμάτων.
- ο απουσιολόγος της τάξης ανοίγει τα παράθυρα για τον εξαερισμό της αίθουσας.
- ο διδάσκων καθηγητής σβήνει τα φώτα και το προβολικό μηχάνημα (στις αίθουσες του Λυκείου), κλείνει τον ανεμιστήρα, περιμένει να αποχωρήσουν όλοι οι μαθητές από την αίθουσα. Σε αυτό το χρονικό διάστημα γράφει στο OneNote αυτά που πρέπει να διαβάσουν και να κάνουν οι μαθητές για την επόμενη φορά και τέλος αποχωρεί και ο ίδιος κλειδώνοντας την αίθουσα.
IV. Διάλειμμα
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών είναι το Κυλικείο και ο εξωτερικός – εσωτερικός προθάλαμος του σχολείου.
Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.
Δεν επιτρέπεται η διεξαγωγή αθλοπαιδιών κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων.
V. Αποχώρηση από το σχολείο
Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ο μαθητής πηγαίνει στην Γραμματεία και ζητά την Υπεύθυνη Γραμματείας να ενημερώσει την Διεύθυνση του σχολείου και τους γονείς για το λόγο αποχώρησης από το σχολείο. Εφόσον εγκρίνει η Διεύθυνση και υπάρχει η δυνατότητα από τους γονείς να παραλάβουν τον μαθητή και εγκρίνουν την αποχώρηση του, τότε ο μαθητής μπορεί να αποχωρήσει συνοδευόμενος μόνο από τον γονέα του.
Αν κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, επίσης, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου.
Αδικαιολόγητη – και μπορεί και αξιόποινη – θεωρείται οποιαδήποτε απουσία από ενδιάμεση διδακτική ώρα χωρίς την άδεια του Διευθυντή.
VI. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του σχολείου
Το Σχολείο μας εφαρμόζει Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα 35 διδακτικών ωρών (διάρκειας 45 λεπτών της ώρας), ακολουθώντας τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.
VII. Απουσίες μαθητών
Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.
Συνολικά ο μαθητής μπορεί να κάνει 114 απουσίες εκ των οποίων οι 50 θα πρέπει να είναι αδικαιολόγητες και οι 64 δικαιολογημένες.
Έως 2 συνεχόμενες ημέρες η δικαιολόγηση των απουσιών μπορεί να γίνει με μια απλή δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα. Για πάνω από 2 συνεχόμενες ημέρες θα απαιτείται ιατρική γνωμάτευση.
Για τους μαθητές που καθυστερούν να μπουν στην αίθουσα διδασκαλίας, ισχύσουν τα εξής:
- 15λεπτη καθυστέρηση: 1 απουσία,
- 3 καθυστερημένες προσελεύσεις μικρότερες των 15 λεπτών: 1 απουσία
Ο εκπαιδευτικός της τάξης έχει δικαίωμα να τιμωρήσει έναν μαθητή:
- με προφορική παρατήρηση,
- επίπληξη, και
- να απομακρύνει τον μαθητή από την τάξη.
Ο Διευθυντής του Σχολείου μπορεί με δική του απόφαση, εφόσον ο ίδιος κρίνει να τιμωρήσει ένα μαθητής με μέχρι τρεις ημέρες αποβολή.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει τη δυνατότητα:
- Να αποβάλει από το σχολείο έναν μαθητή μέχρι 5 ημέρες
- Να αλλάξει τμήμα έναν μαθητή
- Να αποκλείσει έναν μαθητή από δράσεις, πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εκδρομές/μετακινήσεις από Σύλλογο Διδασκόντων
- Να αποφασίσει την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος ενός μαθητή.
VIII. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων
Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:
(Α) Μέσω της ειδική ηλεκτρονικής εφαρμογής 4schools, οι γονείς θα ενημερώνονται για:
- την πορεία βαθμολογικών επιδόσεων των παιδιών τους σε τεστ, προφορικά κλπ.
- τον αριθμό των δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών.
- τις παρατηρήσεις και σχόλια που κάνει το σχολείο για το παιδί τους (επίδοση στα μαθήματα, συμπεριφορά κλπ).
(Β) Τηλεφωνικά για την απουσία του παιδιού με το πέρας της 1ης ώρας διδασκαλίας ή άλλων έκτακτων περιπτώσεων.
(Γ) Μέσω κινητού τηλεφώνου οι γονείς θα μπορούν να κλείνουν τα ραντεβού τους με τους εκπαιδευτικούς, για ενημέρωση.
(Δ) Μέσω της Ιστοσελίδας του Σχολείου μας aristotelio.gr
(Ε) Μέσω της εφαρμογής Teams.
(ΣΤ) Μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
(Ζ) Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων, ημέρες και ώρες.
Γ. Σχολική και Κοινωνική Ζωή
Ι. Φοίτηση:
Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι καθήκον και υποχρέωση τους. Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτησή τους, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους.
II. Σχολικοί χώροι
Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:
- Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του Σχολείου.
- Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.
- Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση. .
Επισημαίνεται ότι, μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.
III. Εμφάνιση
Η εμφάνιση των μαθητών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης∙ οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα.
Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής απαιτούνται αθλητική φόρμα και κατάλληλα αθλητικά παπούτσια. Σε αντίθετη περίπτωση ο μαθητής δε γίνεται δεκτός και παίρνει απουσία, εκτός και αν συντρέχει εμφανής λόγος υγείας που έχει γνωστοποιηθεί στον καθηγητή από τον ίδιο ή τους γονείς.
IV. Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις
Ο Διευθυντής
- Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
- Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
- Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
- Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
- Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς
Η Αναπληρώτρια Διευθύντρια
Η Αναπληρώτρια Διευθύντρια της σχολικής μονάδας αναπληρώνει τον Διευθυντή σε όλες τις λειτουργίες του και τον βοηθά στο καθημερινό του έργο. Αναλαμβάνει ένα μέρος από τις αρμοδιότητες του Διευθυντή για να μπορεί αυτός να ασχολείται περισσότερο απερίσπαστος με το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου.
Οι εκπαιδευτικοί
Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση − διδασκαλία, μάθηση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση από τη συμβολή και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:
- Διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εντός του σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.
- Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητα τους.
- Συμβάλουν στην διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα.
- Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και να μην κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών.
- Καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
- Διδάσκουν στους μαθητές τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών και να διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την καθοδήγηση των ΣEE και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης
- Προετοιμάζουν το μάθημα της ημέρας έτσι ώστε να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών και να εφαρμόζουν σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
- Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους μαθητές.
- Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
- Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
- Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
- Συνεργάζονται με το Διευθυντή, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.
- Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο.
- Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.
- Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
- Εκπαιδευτικός ο οποίος, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του, με οποιονδήποτε τρόπο πληροφορείται ή διαπιστώνει ότι έχει διαπραχθεί σε βάρος μαθητή έγκλημα ενδοοικογενειακής βίας, ενημερώνει, χωρίς καθυστέρηση, τον διευθυντή της σχολικής μονάδας.
Τα ανωτέρω κρίνονται απαραίτητα, διότι οι ανάγκες της κοινωνίας μεταβάλλονται με γρήγορους ρυθμούς. Για να μπορεί η εκπαίδευση να ανταποκριθεί σ’ αυτούς τους ρυθμούς, πρέπει ο εκπαιδευτικός να παρακολουθεί τις εξελίξεις με διαρκή και έγκυρη επιμόρφωση.
Σύμβουλος Σχολικής Ζωής
Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά: η διαχείριση κρίσεων και η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, οι μαθησιακές δυσκολίες, η συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Οι μαθητές/-τριες
Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, στους συμμαθητές τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στην δική τους προσωπικότητα. Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής. Οι μαθητές/-τριες θα πρέπει να:
- Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
- Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.
- Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων.
- Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
- Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου.
- Η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Αν προκαλέσουν κάποια βλάβη – ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον υπαίτιο.
- Επιδιώκουν και συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, η ανακύκλωση υλικών και η συνετή χρήση των εκπαιδευτικών μέσων.
- Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
- Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
- Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.
- Απευθύνονται στο Διευθυντή.
- Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
- Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών για μάθηση.
- Απευθύνονται στους καθηγητές και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους.
- Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
- Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
- Οι μαθητές/τριες αξιοποιούν το διαδίκτυο κατά τρόπο που συνάδει με τον κώδικα δεοντολογίας που διέπει τη χρήση του.
- Οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνονται πάντα με σεβασμό στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, στα πρόσωπα και στους θεσμούς.
- Η αντιγραφή σε γραπτές δοκιμασίες και γενικότερα η δολίευση αξιολογικών διαδικασιών αποτελεί σοβαρό παράπτωμα και ελέγχεται πειθαρχικά(Βλ. Υ.Α. 71388/Δ2, ΦΕΚ1674 Β/14-5-2019, άρθρο 7).
Γονείς / Κηδεμόνες
- Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε από το σχολείο οφείλει να γνωστοποιεί στο σχολείο τους λόγους της απουσίας άμεσα με έναν από τους τρόπους επικοινωνίας που έχει δηλώσει στο σχολείο κατά την εγγραφή του/της μαθητή/τριας σε αυτό.
- Μεριμνούν για την εγγραφή του παιδιού τους στο σχολείο την εκάστοτε νέα σχολική χρονιά, κατά τα οριζόμενα στην κείμενη σχετική νομοθεσία.
- Προσκομίζουν και καταθέτουν χωρίς καθυστέρηση στη σχολική μονάδα όλα τα δικαιολογητικά τα απαραίτητα για τη νόμιμη εγγραφή και φοίτηση του παιδιού τους στο σχολείο.
- Γνωστοποιούν στοιχεία επικοινωνίας τους στη σχολική μονάδα και δεν παραλείπουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία αυτά σε περίπτωση αλλαγής τους.
- Μεριμνούν αμελλητί για την έκδοση του ατομικού δελτίου υγείας του παιδιού τους.
- Όταν καλούνται από τη διεύθυνση του σχολείου ή συγκεκριμένους/ες εκπαιδευτικούς, ανταποκρίνονται αμελλητί στην πρόσκληση αυτή.
- Μεριμνούν αμελλητί για την κατάθεση των δικαιολογητικών απουσίας του παιδιού τους, στην περίπτωση που προβλέπεται ο μη υπολογισμός των απουσιών αυτών κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων φοίτησης.
- Ενημερώνουν επαρκώς και συστηματικά το σχολείο για τυχόν προβλήματα υγείας του παιδιού τους, όπως επίσης και για τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί το σχολείο σε περίπτωση ξαφνικής επιδείνωσης της υγείας του ή κρίσης.
- Καταθέτουν χωρίς καθυστέρηση στο σχολείο τυχόν διαγνώσεις από ΚΕΔΑΣΥ και ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.
- Οι γονείς μαθητή/τριας που βρίσκονται σε διάσταση ή είναι διαζευγμένοι οφείλουν και υποχρεούνται να ενημερώσουν το σχολείο για το θέμα αυτό. Επίσης, οφείλουν και υποχρεούνται να ενημερώσουν το σχολείο στην περίπτωση κατά την οποία με δικαστική απόφαση, η άσκηση επιμέλειας του παιδιού έχει ανατεθεί στον ένα εκ των δύο γονέων, όπως επίσης και εάν δικαστική απόφαση θέτει όρους για την υλοποίηση της επικοινωνίας με το παιδί του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλειά του.
- Αυτονόητο είναι ότι το σχολείο σέβεται απολύτως και προστατεύει τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, κατά τα προβλεπόμενα στην κείμενη σχετική νομοθεσία.
V. Χρήση Κινητών Τηλεφώνων / Ηλεκτρονικές Συσκευές
Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του/της εκπαιδευτικού.
Σύμφωνα με τη νέα υπουργική απόφαση, για τη χρήση κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές εντός του σχολικού χώρου, από σήμερα, ισχύουν τα εξής:
α) Δεν επιτρέπονται εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων η εμφανής κατοχή ή και η χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή παιχνιδιών που διαθέτουν σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση από τους μαθητές/τριες. Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα κινητά τηλέφωνά τους απενεργοποιημένα κατά τη διάρκεια του μαθήματος και δύνανται να τα χρησιμοποιούν στα διαλείμματα και μόνο εντός του γραφείου καθηγητών. Οι εκπαιδευτικοί δύνανται να χρησιμοποιούν τον προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό τους, πέραν των διαθέσιμων από το σχολείο ηλεκτρονικών συσκευών, μόνο κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τηρώντας απαρέγκλιτα τους κανόνες ασφαλείας και τις διατάξεις περί προστασίας προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών/ εκπαιδευτικών. Ο/Η Διευθυντής/ντρια και ο/η Υποδιευθυντής/ντρια δύνανται να κάνουν λελογισμένη χρήση των κινητών τηλεφώνων τους και πάντοτε σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία ή τη διοικητική οργάνωση της σχολικής μονάδας.
β) Ειδικότερα αν διαπιστωθεί ότι μαθητής/τρια κατέχει εμφανώς ή και χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνό του/ της, εντός σχολικών χώρων (κτιρίων και υπαίθριων χώρων), παρά την απαγόρευση, εφαρμόζονται τα παρακάτω:
Ο/Η εκπαιδευτικός ενημερώνει σχετικά τον Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας ο οποίος, σε πρώτη φάση, προβαίνει στο παιδαγωγικό μέτρο της σύστασης και νουθεσίας, ενώ, σε δεύτερη φάση εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μία (1) ημέρα, ενημερώνοντας για αυτό τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της μαθητή/ τριας για τη συμπεριφορά του/της, ζητώντας τους είτε να προσέλθουν άμεσα στο σχολείο και να τον/την παραλάβουν είτε να συγκατατεθούν εγγράφως με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο για την αποχώρησή του/της από το σχολείο.
Επιπροσθέτως, αν διαπιστωθεί από εκπαιδευτικό ότι ο/η μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε γνωστοποιεί το γεγονός αυτό στον/στη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας, ο/η οποίος/α ζητά από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει και παραδώσει το τηλέφωνό του/ της, καλώντας να προσέλθουν στο σχολείο οι γονείς/ κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της των εμπλεκόμενων μαθητών/τριών, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού. Παράλληλα, ο/η Διευθυντής/ντρια οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό και ανάλογα με τη βαρύτητά του και συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, εφόσον κρίνει ότι η συμπεριφορά δεν είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα επιβάλλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) μέρες. Εφόσον κριθεί εκ μέρους του/της Διευθυντή/ντριας ότι η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα, τότε το παραπέμπει στον Σύλλογο Διδασκόντων προκειμένου ο τελευταίος συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, να επιληφθεί και να επιβάλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. Στην περίπτωση που η φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση αφορά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, επιλαμβάνεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
VΙ. Χρήση Καπνού ή Άλλων Εξαρτησιογόνων Ουσιών, Λήψη Αλκοολούχων Ποτών
Το κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται. Η παρέκκλιση από τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση αξιοποίηση αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.
VIΙ. Απώλεια Χρημάτων ή Αντικειμένων Αξίας
Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους. Αν κάποιος μαθητής ξεχάσει ή χάσει κάποιο προσωπικό του αντικείμενο στο σχολείο, απευθύνεται στη Γραμματεία του σχολείου και το αναζητά στα απολεσθέντα. Τα αντικείμενα στα απολεσθέντα παραμένουν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. Μετά το πέρας αυτής η Διεύθυνση του σχολείου τα συγκεντρώνει και τα διανέμει σε κάποια δομή απόρων.
VIIΙ. Ατομικοί Φωριαμοί
Στο πλαίσιο της καλύτερης οργάνωσης της σχολικής ζωής των μαθητών μας, έχουν τοποθετηθεί φωριαμοί στους διαδρόμους του σχολείου. Σ’ αυτά οι μαθητές μπορούν να αφήνουν προσωπικά τους αντικείμενα (χρήματα, βιβλία, συσκευές κινητών τηλεφώνων ή ακόμα και ρούχα για να αλλάζουν μετά το μάθημα της Γυμναστικής).
Όμως:
- Δεν μπορεί να κολλήσει αυτοκόλλητα, γιατί η ίδια θυρίδα κάποια στιγμή θα χρησιμοποιηθεί από άλλον μαθητή.
- Θα πρέπει να τη διατηρεί καθαρή και χωρίς φθορές, έτσι όπως την παρέλαβε.
- Ο μαθητής μόλις παραλάβει το κλειδί του φωριαμού από των αρμόδιο εκπαιδευτικό, καταβάλει το ποσό των 20€ ως εγγύηση, το οποίο θα του επιστραφεί, όταν πάψει να τη χρησιμοποιεί, με την προϋπόθεση ότι θα την παραδώσει στην ίδια κατάσταση που την παρέλαβε.
- Είναι υπεύθυνος για τα κλειδιά και, αν αυτά χαθούν, θα καταπέσει η εγγύηση.
- Η διάρκεια χρήσης της θυρίδας ορίζεται από την αρχή της σχολικής χρονιάς έως το πέρας της.
IX. Σχολικά Λεωφορεία
Το σχολείο μας διαθέτει ένα ιδιόκτητο Σχολικό λεωφορείο (22 θέσεων) και μισθώνει αστικά λεωφορεία από το ΚΤΕΑΛ για την μεταφορά των μαθητών του. Την υπηρεσία αυτή δεν χρεώνει, την προσφέρει δωρεάν. Σε περίπτωση μη χρήσης αυτής της υπηρεσίας δεν γίνεται καμία έκπτωση επί των διδάκτρων.
Η Διεύθυνση ορίζει με ποιο λεωφορείο θα μετακινείται προς και από το σχολείο ο κάθε μαθητής, παίρνοντας φυσικά υπόψιν τ διεύθυνση κατοικίας του μαθητή. Αλλαγή σε σχολικό λεωφορείο μπορεί να γίνει ύστερα από σχετική ενημέρωση της Γραμματείας από τον γονέα του μαθητή.
- Μέσα στο σχολικό λεωφορείο προέχει η τήρηση όλων των κανόνων ασφαλείας.
- Οι μαθητές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση.
- Αποφεύγονται οι φωνές, οι θόρυβοι, οι χειρονομίες και γενικά οποιαδήποτε ενέργεια μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο και να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια όλων όσοι επιβαίνουν στο λεωφορείο.
- Δεν επιτρέπονται τρόφιμα και αναψυκτικά στο λεωφορείο.
- Οι μαθητές πρέπει να σέβονται τον χώρο και να μην αφήνουν σκουπίδια ή να προκαλούν φθορές.
- Πρέπει να φέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια απέναντι στον οδηγό και στους υπόλοιπους επιβαίνοντες μαθητές.
- Οφείλουν να συμμορφώνονται άμεσα στις υποδείξεις του οδηγού.
X. Παιδαγωγικός Έλεγχός
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα:
- προαγωγή ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού, ενθάρρυνσης και υποστήριξης
- απαγόρευση της βίας
- δημιουργία προστατευτικού περιβάλλοντος που να αποτρέπει τον εκφοβισμό
- καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας
- προώθηση της συνεργατικής μάθησης
- σύνδεση του Σχολείου με την οικογενειακή ζωή
- προαγωγή της ισότητας και της συμμετοχής όλων.
Αρκετές όμως είναι οι περιπτώσεις που οι μαθητές προβαίνουν σε μη αποδεκτές συμπεριφορές σε σχέση με τον κανονισμό λειτουργίας. Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων με τον εκπαιδευτικό της τάξης, το Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.
Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται. με βάση την κείμενη νομοθεσία.
XI. Σχολικές Δραστηριότητες
Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.
Η προσεγμένη εμφάνιση και η κόσμια συμπεριφορά των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες θεωρούνται αυτονόητες υποχρεώσεις τους , αφού εκτός από τον εαυτό τους εκπροσωπούν το σχολείο σε δραστηριότητες έξω από αυτό.
Οι μαθητές πρέπει να πειθαρχούν στο πρόγραμμα, στο ωράριο και στους συνοδούς καθηγητές.
Η συμμετοχή σε εκδρομές με κόστος μετακίνησης / διαμονής κλ.π. είναι προαιρετική. Η έγκαιρη εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής και η καταβολή του εκάστοτε χρηματικού ανάλογου ποσού είναι υποχρέωση του γονέα.
ΧΙI. Εξωδιδακτικές Δραστηριότητες
Για την Α’ τάξη Λυκείου υπάρχει υποχρεωτική δίωρη συμμετοχή όλων των μαθητών σε ομίλους. Εξαιρούνται οι μαθητές που προετοιμάζονται για την απόκτηση πτυχίων στη 2η ξένη γλώσσα.
Οι όμιλοι κάθε έτος ανακοινώνονται την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, επιλέγουν οι μαθητές τον όμιλο της αρεσκείας τους και ξεκινούν την 1η Τετάρτη του Οκτωβρίου.
XIII. Κυλικείο
Το κυλικείο είναι ο χώρος εντός του σχολικού συγκροτήματος, στον οποίο προετοιμάζονται ή απλά διατίθενται τρόφιμα, χυμοί, αφεψήματα έτοιμα προς κατανάλωση από τους μαθητές και το προσωπικό και λειτουργεί εφαρμόζοντας τις υγειονομικές διατάξεις της Υπουργικής Απόφασης Υ1γ/Γ.Π/ΟΙΚ 81025/2013 όπως συμπληρώθηκε από την Υ1γ/Γ.Π./ΟΙΚ96605/17-10-13 και τις παρατηρήσεις της Επιτροπής Ελέγχου.
Δ. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου
I. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας
Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς των μαθητών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.
Οι γονείς είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων με τους εκπαιδευτικούς και το Διευθυντή του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.
II. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Οι γονείς των μαθητών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με το Διευθυντή, τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου.
III. Μαθητικές κοινότητες
Οι μαθητικές κοινότητες, καθαρά παιδαγωγικός θεσμός, που συνδέεται άρρηκτα με την εκπαιδευτική διαδικασία, αποτελούν τον χώρο για την ανάπτυξη της μαθητικής πρωτοβουλίας μέσα στο σχολείο, αποτελούν κύτταρο δημοκρατικής ζωής, όπου, με τον διάλογο και τη συμμετοχή οι μαθητές και οι μαθήτριες, με πνεύμα συνεργασίας, ασκούνται στη δημοκρατική διαδικασία και στη συμμετοχή τους στα κοινά, μελετώντας και προτείνοντας λύσεις για τα προβλήματα που τους/τις αφορούν. (Άρθρο2.1)
Οι μαθητικές κοινότητες εκφράζουν τη θέληση των μαθητών και μαθητριών για τη ζωή και τη λειτουργία του σχολείου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες διαμορφώνουν μέσα από τις λειτουργίες των μαθητικών κοινοτήτων τις απόψεις τους και προτείνουν λύσεις στον Σύλλογο των καθηγητών και καθηγητριών και τη Διεύθυνση για τα προβλήματα του σχολείου (Άρθρο2.10)
Οι μαθητικές κοινότητες αποτελούν τη μαθητική έκφραση στα σχολικά θέματα και πρωτοστατούν στην κατοχύρωση της συνεργασίας καθηγητών – γονέων – μαθητών για την ανάπτυξη του διαλόγου στη σχολική ζωή και την από κοινού αντιμετώπιση των θεμάτων που την αφορούν (Κανονισμός λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων Aριθ. 23.613/6/Γ2/4094/ 6 (ΦΕΚ– 619 Β/25-9-86) και Υ.Α. Γ2/336/29-1-91 (Φ.Ε.Κ. 66 τ. Β /‘ 14-2-91).
Ε. Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους
I. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Ο Διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.
Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο Διευθυντής ενημερώνει τους μαθητές, καθώς και τους γονείς, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, Διευθυντής, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
II. Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης
Σχέδιο εκκένωσης:
III. Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.
ΣΤ. Οικονομικές υποχρεώσεις γονέων
(1) Για την εγγραφή των νέων μαθητών στο Εκπαιδευτήριο απαιτείται κατ’ αρχήν η συμπλήρωση της ηλεκτρονικής ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ με πλήρη τα ατομικά και οικογενειακά στοιχεία, τα οποία αποτελούν προσωπικά δεδομένα και δεν δημοσιοποιούνται σε κανένα.
(2) Με την εγγραφή καταβάλλεται το 1/10 των ετήσιων διδάκτρων ως προκαταβολή.
(3) Το υπόλοιπα δίδακτρα καταβάλλονται μηνιαία ή με άλλον τρόπο κατόπιν συμφωνίας με τη διεύθυνση, σε κάθε περίπτωση όμως είναι υποχρεωτική η αποπληρωμή των διδάκτρων μέχρι το πέρας του σχολικού έτους (δηλαδή μέχρι 30 Ιουνίου)
(4) Η πληρωμή γίνεται:
- είτε με κατάθεση στους παρακάτω τραπεζικούς λογαριασμούς (με αιτιολογία κατάθεσης το ονοματεπώνυμο του μαθητή):
ALPHA
- IBAN: GR98 0140 8570 8570 0200 2009 499
EUROBANK
- IBAN: GR65 0260 2230 0002 4020 0750 341
ΕΘΝΙΚΗ
- IBAN: GR57 0110 4650 0000 4654 7036 858
ΠΕΙΡΑΙΩΣ
- IBAN: GR84 0172 2560 0052 5607 0116 718
ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ
- IBAN: GR7908700600000300003983770
ATTICA
- IBAN: GR 590160 7680 0000 0008 4954 691
- είτε με κάρτα στο τερματικό POS.
Για την επανεγγραφή του μαθητή για το επόμενο σχολικό έτος απαιτείται η προκαταβολή πάλι του 1/10 των διδάκτρων της επόμενης χρονιάς κατά την επίδοση της τελικής βαθμολογίας και πάντως όχι αργότερα της 10ης Ιουλίου.
Ζ. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του
Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του από τους/τις μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από το Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών προς ενημέρωσή τους.