Αναζητώντας την καταγωγή μου
MIA ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
H ιδέα ξεπήδησε¨ στο μάθημα της Ιστορίας στο κεφάλαιο των Αποικισμών. Κάθε δάσκαλος έχει την απώτερη πάντα αγωνία να κάνει το μάθημα του όσο γίνεται πιο ενδιαφέρον για τους μαθητές του. Έτσι λοιπόν κλήθηκαν τα παιδιά να γίνουν μικροί ερευνητές να ανακαλύψουν στα χνάρια του χρόνου τη σημασία του επιθέτου τους, πώς και γιατί ονομάζονται έτσι, και να ιχνηλατήσουν όσο πιο μακρινά μπορούσαν τις ρίζες τους, την καταγωγή τους.
Έτσι λοιπόν ξεκίνησαν να ρωτούν και να καταγράφουν ημερομηνίες, ιστορίες και μνήμες των προγόνων μας. Επικοινώνησαν και συναντήθηκαν με παππούδες, γιαγιάδες, θείες και θείους, ακόμα και στο εξωτερικό με skype οι οποίοι με ιδιαίτερη προθυμία και συγκίνηση, τους βοήθησαν.
Αναφέρθηκαν από τα τους μαθητές ιδιαίτερα συγκινητικές ιστορίες όπως μια επίσκεψη σε ένα γηροκομείο μιας ηλικιωμένης συγγενής που αφού αφηγήθηκε τόσα πολλά μετά από δυο μέρες πέθανε και ο μαθητής συγκινημένος είπε στην τάξη πως «ευτυχώς πρόλαβα!». Αναφέρθηκαν γιαγιάδες και παππούδες που με δάκρυα στα μάτια αφηγούνταν ιστορίες από το παρελθόν ιδιαίτερα συγκινημένοι με το ενδιαφέρον των εγγονών να μάθουν το παρελθόν του. Εντύπωση έκαναν στους μαθητές ιστορίες από την περίοδο του πολέμου και τις προσφυγιάς. Κάποιοι μαθητές είπαν πως τώρα κατανοούν καλύτερα τις συμπεριφορές των εν ζωή προγόνων τους και κάποιοι άλλοι ανάφεραν πως οι ίδιοι συγκινήθηκαν πολύ και εντυπωσιάστηκαν με γεγονότα και ιστορίες που παντελώς αγνοούσαν. Η συνάντηση λοιπόν με τη Μνήμη μας δίδαξε, μας συγκίνησε, μας εντυπωσίασε πολύ περισσότερο από το απλό δασκαλοκεντρικό μάθημα στη τάξη! Το αποτέλεσμα λοιπόν εντυπωσιακό.
Ακολουθούν καταγραφές των ίδιων των μαθητών.
Η συντονίστρια
Άννα Σαϊνατούδη